Operacija glaukoma

Zakažite pregled već danas

Unesite svoje podatke u formular, a mi ćemo vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.

Šta je glaukom?

Glaukom, ili “tihi ubica vida” jedno je od najopasnijih stanja oka, te među prva tri uzročnika sljepila na svijetu. Upravo pojam “tihi ubica vida” najbolje opsiuje ovu bolest jer je simptome jako teško primijetiti.

Radi se o povećanju očnog pritiska iznad maksimalne normalne vrijednosti od 21 mmHg, koje bespovratno dovodi do oštećenja očnog živca, sljabljenja vida, a u terminalnoj fazi i do sljepila.

Kod glaukoma izuzetno rijetko se javlja bol koja bi mogla ukazati na nastanak bolesti i mogućnost oštećenja vida.

Naši specijalisti

prof. dr. Nikica Gabrić, dr. med.

Prof. dr Nikica Gabrić, dr med.
Specijalista oftamologije

Mr sc. Bojan Kozomara dr med.
Specijalista oftamologije

Ernesta Potkonjak dr. med.

Ernesta Potkonjak, dr med.
specijalista oftamologije

Nebojsa Đogatović dr. med.

Nebojša Đogatović, dr med.

Sanja Savičić dr. med.

Sanja Savičić, dr med.
specijalista oftamologije

Ana Aničić dr. med.

Ana Aničić, dr med.

Miloš Miličević dr. med.

Miloš Milićević, dr med.

Vladimir Račić dr. med.

Vladimir Račić, dr med.
Specijalizant oftamologije

Borjana Solomun, dr. med.

Borjana Solomun, dr med.

Dajana Abdulaj, dr med.

Tamara Bojanic Baric specijalizant oftalmologije

Tamara Bojanić Barić, dr med

Iskustva korisnika

Kontaktirajte nas i zakažite svoj pregled

Najčešće postavljana pitanja

U nastavku možete pročitati odgovore na neka od najčešćih pitanja koja nam postavljaju naši pacijenti. Ukoliko imate neko pitanje na koje nismo odgovorili, slobodno nas kontaktirajte.

Kako otkriti glaukom?

Iako se neki tipovi glaukoma pojavljuju bez simptoma, određeni simptomi poput gubitka perifernog vida, zamućenog oka, mučnine te bola u oku, traže hitnu ljekarsku pomoć.

Kako bi preduhitrili simptome izuzetno su važne redovne oftalmološke kontrole, pogotovo ako imate rizične faktore za nastanak glaukoma:

• Životna dob preko 45 godina

• Prisustvo glaukoma u porodici

• Visoka kratkovidnost

• Povišen krvni pritisak, hipotireoza, dijabetes

• Česte i dugotrajne terapije kortikosteroidima

• Povrede oka

Do sada je jedino dokazano da pojedine forme glaukoma imaju nasljednu komponentu. Pojava glaukoma u porodici ne znači nužno i prisustvo nasljedne komponente bolesti, ali se savjetuje da se potomci redovno kontrolišu poslije 25. godine života.

Dijagnoza glaukoma

Dijagnoza glaukoma zavisi u kojem stadijumu je bolest otkrivena. Ako se sa liječenjem počne na vrijeme, u većini slučajeva je moguće zadržati vid bez većih oštećenja.

Liječenje glaukoma

Liječenje glaukoma bazira se na kontroli očnog pritiska i smanjenju šanse za nastanak oštećenja očnog živca. Prvi vid liječenja karakteriše se upotrebom kapi koje imaju za cilj smanjenje nastajanja očne vodice ili povećanje njenog oticanja iz oka.

Ipak, danas operacije glaukoma uzimaju sve više primata u liječenju, posebno kod pacijenata koji su dugo godina na lokalnoj terapiji kapima, ili kod kojih ukapavanje kapi izaziva alergijske reakcije.

Laserska hirurgija glaukoma predstavlja privremeno rješenje kojim se “pročišćava” trabekularna mreža kroz koju očna vodica prirodno otiče iz oka. Međutim, kod većine pacijenata nakon određenog vremena, trabekularna mreža se ponovo zatvara i očni pritisak raste.

Šta je Ex-Press glaukomski šant?

Ex-Press glaukomski šant je trenutno najsavremenija, najefikasnija i najmanje invazivna metoda kojom se na klinici Svjetlost Banja Luka kod preko 95% pacijenata trajno koriguje povišen očni pritisak i pacijente oslobađa doživotnog ukapavanja antiglaukomske terapije. Efekti operacije vide se nakon 2-3 dana, a svojom veličinom, koja je manja od vrha jagodice prsta, šant ne ometa normalno funkcionisanje oka.